Fortsæt til hovedindholdet
Årsberetning
Presse og kommunikation

Presse og kommunikation

Der kommer jævnligt udgivelser fra de internationale økumeniske organisationer, som også bør formidles og være til gavn for folkekirken. Men formidlingen sker bedst når der det omformes fra den internationale kontekst til en genkendelig dansk folkekirkelig sammenhæng. Netop dette er MKR gået i gang med i anledning af udgivelse af Det lutherske Verdensforbunds studiedokument om Lutheran Identity. I samarbejde med udvalgte stiftsrepræsentanter planlægger MKR materialer og aktiviteter om luthersk identitet på baggrund af LVF-studiedokumentet.

Der har været stigende mediebevågenhed og presseomtale i forhold til det mellemkirkelige arbejde. Ifølge Infomedia blev ”det mellemkirkelige” omtalt 49 gange i lokale og nationale medier, hvorimod Ukraine og folkekirken omtaltes 180 gange, og Det lutherske Verdensforbund 29 gange. Ofte omtales Det mellemkirkelige Råd som ekspertkilde, for eksempel angående internationale kirkeforhold. Især nyheden om såvel Stubkjærs kandidatur og hans erobring af præsidentposten fik overraskende stor mediebevågenhed i nationale og lokale såvel som internationale medier.

Der har været stigende trafik på MKRs hjemmeside, ca. 15.000 besøg i løbet af 2023.

På MKRs Facebookside har der været ca. 140.000 opslagsvisninger i 2023 og ligeledes høj aktivitet på Instagram, Linkedin og X (tidl. Twitter).